Nieuws, februari 2010

28 februari 2010

"Armoede is het probleem, niet de armen”

“Het gemeentebestuur van Rotterdam moet er zijn voor álle Rotterdammers. Dat betekent: armoede aanpakken, zorgen voor genoeg betaalbare woningen, en voor fatsoenlijke voorzieningen voor jongeren”, benadrukte Kevin Levie gisteren in het debat met de jongste kandidaat-raadsleden in de Centrale Bibliotheek.

28 februari 2010

24 uur op campagne

Met nog iets meer dan vier maal vierentwintig uur te gaan tot de stembussen sluiten, was de SP deze zaterdag vierentwintig uur op campagne. Overdag en 's nachts, overal in de stad, gingen SP'ers in gesprek met Rotterdammers om hen te overtuigen woensdag SP te gaan stemmen.

27 februari 2010

Leefbaar begint verkiezingsbeloftes nu al te breken

Donderdagavond debatteerden politici in Rozenburg over deze nieuwe deelgemeente van Rotterdam. De PvdA was niet geïnteresseerd en stuurde niemand, maar het opvallendste was wel dat Robert Simons van Leefbaar Rotterdam toegaf dat de verkiezingsbelofte om ieder gezin 500 euro te geven na de verkiezingen niet veel waard is.

27 februari 2010

“College heeft ouderen en gehandicapten laten stikken”

“Wat moet er worden van de ouderen in de stad?” Vroeg een bezoeker van buurthuis Wi Masanga, waar verschillende gemeenteraadskandidaten met elkaar in debat gingen, “en van de ouders met een gehandicapt of autistisch kind?”

SP on tour met Marijnissen en Kant in Rotterdam

Maandag 1 maart is de SP on Tour-karavaan in Rotterdam met vele SP-kamerleden en Rotterdamse SP-raadsleden en kandidaten. Van 11.00 tot 16.00 uur zijn er de volgende activiteiten: op het Eendrachtsplein heet SP-fractievoorzitter Agnes Kant iedereen welkom, is er muziek en gaat ze in gesprek met Rotterdammers. Hierna gaan de SP-ers langs kleine ondernemers in het centrum. Op het Tiendplein (Oude Westen) wordt er soep uitgedeeld. Een grote groep kamerleden neemt de metro naar station Maashaven om daarna te gaan buurten in de Tarwewijk.

25 februari 2010

Stop de vertrutting in Rotterdam

Aanstaande vrijdag- en zaterdagavond gaan SP'ers op pad met het programma op een bierviltje voor een leuker Rotterdam. Rotterdam vertrut volgens de SP. Het wordt er daardoor niet leuker op in de binnenstad. Rotterdam gaat te krampachtig om met sluitingstijden in de horeca en doet te moeilijk over vergunningen voor terrassen. Allemaal om het zogenaamde veiligheidsgevoel in de stad te bevorderen. Ook is er te weinig ruimte voor nieuwe culturele initiatieven en te weinig aandacht voor Rotterdamse kunstenaars en creatieven.